Mobilități
ERASMUS+

în domeniul
„Educație Școlară” RO01-KA121-SCH-000125711, în școala noastră

                                                                                       

Erasmus+ este o oportunitate prin care profesorii pot dobândi noi abilități, pot experimenta diferite metode de predare și pot aplica idei noi în clasă; este o modalitate excelentă de a promova dezvoltarea profesională și de a încuraja o perspectivă mai largă, chiar globală, în educație. Țintind cont de aceste oportunități, în anul 2022, Colegiul Romano-Catolic Sf. Iosif din București a obținut acreditarea Erasmus + și a accesat grantul RO01-KA121-SCH-00012571, prin intermediul căruia șapte profesori au beneficiat de mobilități în două state europene, în anul școlar 2023-2024.

Trei cadre didactice s-au întors de la Dublin pline de entuziasm după absolvirea cursului de formare Facing Diversity: Intercultural Classroom Management, organizat de Europass Teacher’s Academy din Dublin, în perioada 22-27 ianuarie 2024. Această experiență le-a oferit oportunitatea de a-și însuși noi metode didactice, de a intra în contact cu o nouă viziune privind diversitatea, de a întâlni profesori de naționalități diferite și de a-și împărtăși reciproc experiențele și ideile. Formarea, contextul cultural și oportunitatea de a întâlni profesori din țări europene a determinat deschiderea de noi orizonturi și de îmbogățire, atât culturală, cât și socială.

În perioada 31 martie - 6 aprilie 2024, la Aseen, în Olanda, a avut loc cea de-a doua mobilitate de formare continuă pentru patru profesori din cadrul școlii noastre. Furnizorul de formare Quarter Mediation a susținut cursul Creativity in Teaching and Training through harnessing Digital Technologies, Outdoor Adventures, Games, Teamwork, and Non-formal methods. Activitățile propuse în cadrul secțiunii Unleashing Creativity: Digital Technologies in Teaching and Training au contribuit la îndeplinirea unui obiectiv al proiectului nostru de acreditare Erasmus+, privind îmbunătățirea strategiilor de lucru bazate pe noile tehnologii a 80% din personalul didactic, în vederea creșterii atractivității și calității procesului de predare-învăţare-evaluare. În cadrul cursului din Olanda, profesorii au experimentat modele de învățare prin intermediul jocurilor educaționale digitale și non-formale și învățarea prin respectarea unor reguli provenite din sfera jocurilor. Acestea sunt abordări care pot ajuta elevii să dezvolte abilități de rezolvare a problemelor, de dezvoltare a gândirii critice și a lucrului în echipă.

Mulțumim Erasmus+ pentru experiențele noi care ne-au inspirat în realizarea unor lecții atractive! Suntem siguri că prin diseminarea rezultatelor proiectului nostru în școală și în alte școli din municipiul București, obiectivele noastre pentru anul acesta sunt îndeplinite!

Claudia Roban, coordonator al echipei de proiecte ERASMUS+



Dublin, 22-27 ianuarie 2024, cursul facing Diversity: Intercultural Classroom Management

Aseen, 31 martie - 6 aprilie 2024, Cursul creativity in Teaching and training through harnessing digital tehnologies, outdoor adventures, games, teamwork and non-formal methods.

Profesorii participanți la mobilități au publicat două articole privind experiența lor în cadrul celor două cursuri,  în ediția din iunie  2024 a revistei PROIECTE INTERNAȚIONALE ÎN ȘCOALA ROMÂNEASCĂ,  sub egida Inspectoratului Școlar București.

https://online.fliphtml5.com/ajhbl/tfar/#p=1



Inovație și creativitate prin ERASMUS+, Claudia Roban și Raluca Tănase

https://online.fliphtml5.com/ajhbl/tfar/#p=22



Diversitate culturală, Klara Melinda
Grigore