Mobilități
ERASMUS+
în domeniul
„Educație Școlară” RO01-KA121-SCH-000125711, în școala noastră
Erasmus+ este o oportunitate prin care
profesorii pot dobândi noi abilități, pot experimenta diferite metode de
predare și pot aplica idei noi în clasă; este o modalitate excelentă de a
promova dezvoltarea profesională și de a încuraja o perspectivă mai largă,
chiar globală, în educație. Țintind cont de aceste oportunități, în anul 2022, Colegiul
Romano-Catolic Sf. Iosif din București a obținut acreditarea Erasmus +
și a accesat grantul RO01-KA121-SCH-00012571, prin
intermediul căruia șapte profesori au beneficiat de mobilități în două state
europene, în anul școlar 2023-2024.
Trei cadre didactice s-au întors de la Dublin
pline de entuziasm după absolvirea cursului de formare Facing Diversity: Intercultural Classroom Management, organizat de Europass Teacher’s Academy din
Dublin, în perioada 22-27 ianuarie 2024. Această experiență le-a oferit oportunitatea de a-și
însuși noi metode didactice, de a intra în contact cu o nouă viziune privind
diversitatea, de a întâlni profesori de naționalități diferite și de a-și
împărtăși reciproc experiențele și ideile. Formarea, contextul cultural și
oportunitatea de a întâlni profesori din țări europene a determinat deschiderea
de noi orizonturi și de îmbogățire, atât culturală, cât și socială.
În
perioada 31 martie - 6 aprilie 2024, la Aseen, în Olanda, a avut loc cea de-a
doua mobilitate de formare continuă pentru patru profesori din cadrul școlii
noastre. Furnizorul de formare Quarter Mediation a susținut cursul Creativity
in Teaching and Training through harnessing Digital Technologies, Outdoor
Adventures, Games, Teamwork, and Non-formal methods. Activitățile propuse
în cadrul secțiunii Unleashing Creativity: Digital Technologies in Teaching
and Training au contribuit la îndeplinirea unui obiectiv al proiectului
nostru de acreditare Erasmus+, privind îmbunătățirea strategiilor de lucru
bazate pe noile tehnologii a 80% din personalul didactic, în vederea creșterii
atractivității și calității procesului de predare-învăţare-evaluare. În cadrul cursului din Olanda, profesorii au experimentat modele de
învățare prin intermediul jocurilor educaționale digitale și non-formale și
învățarea prin respectarea unor reguli provenite din sfera jocurilor. Acestea
sunt abordări care pot ajuta elevii să dezvolte abilități de rezolvare a
problemelor, de dezvoltare a gândirii critice și a lucrului în echipă.
Mulțumim Erasmus+ pentru experiențele
noi care ne-au inspirat în realizarea unor lecții atractive! Suntem siguri că
prin diseminarea rezultatelor proiectului nostru în școală și în alte școli din
municipiul București, obiectivele noastre pentru anul acesta sunt îndeplinite!
Claudia Roban, coordonator al echipei de proiecte ERASMUS+
Dublin, 22-27 ianuarie 2024, cursul facing Diversity: Intercultural Classroom Management
Aseen, 31 martie - 6 aprilie 2024, Cursul creativity in Teaching and training through harnessing digital tehnologies, outdoor adventures, games, teamwork and non-formal methods.
Profesorii participanți la
mobilități au publicat două articole privind experiența lor în cadrul celor
două cursuri, în ediția din iunie 2024 a revistei PROIECTE INTERNAȚIONALE ÎN
ȘCOALA ROMÂNEASCĂ, sub egida
Inspectoratului Școlar București.
Inovație și creativitate prin ERASMUS+,
Claudia Roban și Raluca Tănase
Diversitate culturală, Klara Melinda
Grigore